fredag 4 juni 2010

adla du till frihet detta tvång (vad är väl en bal på slottet)


dina färger var blå

i morse på bussen på väg till magasin 5 var jag sjuuuuuuuuuukt deppig och ba voj oh voj först ska jag jobba här och sen ska jag hem och jobba mer så inte kan jag gå ut och roa mig med mina jämnåriga.



det kunde ha varit jag

jag är livrädd för att en dag vakna upp som doktor glas och inse att livet har gått mig förbi. Eftersom jag inte var närvarande under tånåren så har jag liksom aldrig haft de där pripps blå-reklam sommarupplevelserna, sittandes på en fortfarande solvarm klippa iförd en lite för stor kofta skarattandes från hjärtat (men på ett kvinligt sätt) med en stilig solbränd karl med lite care less 3 dagars stubb vid min sida.


men sen tänkte jag att jag borde var stolt över mig själv som har diciplinen att sitta hemma kväll efter kväll och jobba tots att jag hör att undomarna nere i centrum har trimmat sina moppar, och det i kombination med doften av syrén får mitt gamla hjärta att öka i takt och mina kinder att rosas.

lova att ni har en pripps blå kväll ikväll.

Rut

1 kommentar:

  1. My god, det syns riktigt tydligt hur blåsta de medverkande modellerna i den där klassiska reklamen är... Tragiska människoöden.

    SvaraRadera