fredag 2 april 2010

typiskt omodernt



så bara för att jesus dog för typ a trillion million years ago så får jag ingen tidining idag + att biblioteket är stängt. konstig grej.

tur för mig att Susie kommer hit snart, hon är bättre än alla tidningar i hela världen.

jag har även gjort min syn på förhållande tydligt för en ny bekant nu på morgonkvisten. det känns som att det alltid kommer till en punkt i alla nya relationer där man umgås över könsgränserna där varje part måste hålla sitt inövade brandtal. det här är mitt:

det enda som saknas är ett gott korsord

"jag är inte intresserad av att bli del av ett heteronormativt monogamt förhållande som innebär parmiddagar, att på sikt flytta ihop, träffa dina föräldrar , få barn och/eller att göra gemensamma semesterplaner. det jag vill är att umgås helt tagna ur våra social kontexter när vi känner att vi har tid och lust. Jag tycker om att gå på promenader, titta på film, äta bakelser på konditori, lösa korsord i sängen och bli pussad i nacken innan jag somnar. går du i liknande tankar, är välkommen att göra en intresseanmälan via sms eller mail."

men är det inte bara världens bästa upplägg?

för börjar vi inte bli för gamla med att vänta i evigheters evigheters med att berätta vad vi har för föreställningar om vad framtida relationer kan leda till?

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar