lördag 17 april 2010

the good life

anledningen att vår serie heter just Söndagsbarn är för att harry är ett sådant, på riktigt.

igår fick jag på nära håll uppleva hur det är att vara ett Söndagsabarn.

Redan under middagen med vå onkel börjar det. Harry kommer indrällandes på teatergrillen där vi sitter och äter. får ett glas champagne som han sveper för att sen hasta iväg till ytterliggare ett vernissage (han hade precis varit på ett innan).

efter middagen möter jag upp Harry på Riche. han kommer dit med typ tio personer jag aldrig träffat förut. och nej, det är inte hans lurkiga kompisar utan detta är ett entourage på skitsnygga kapitalstarka kvinnor i 30 + åldern som är hur trevliga och roliga som helst.

så champagnen flödar och Harry har aldrig ett tomt glas i handen.

på berns var det samma sak. inget inträde, idel glada miner och mer champagne. det var förträffligt. och där mötte vi upp med Erna och Valle så det blev värsta släktträffen.

om jag någonsinn får barn ska jag uppbåda alla mina krafter för att det ska födas på en söndag.

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar