fredag 16 april 2010

Garçon, champagne!


ikväll ska jag och vår onkel gå på Teatergrillen och äta födelsedagsmiddag. jag har set fram emot detta hela veckan. Jippi!
Det är nog bäst att jag tar på mig något med stretch i midjan.på tal om det så berättade min mormor att hon hade haft en nära döden upplevelse i påskas.

hon hade haft middagsgäster och efter att de ätit upp så fick hon så fruktansvärt ont magen. hon blev alldeles blå om läpparna, började kallsvettas och trodde på riktigt att hon skulle dö.
så här tar man sig till fårö

Min morbror ringde sjukvårdsupplysningen och var i färd med att ringa en ambulans (det här var på Fårö så att få dit en ambulans är inte helt lätt), men mormor bad honom vänta något och gick iväg till badrummet.harry och hans kompisar

väl där inser hon att de byxor hon har på sig är så tighta runt magen att på morgonen när hon tagit på sig dem har hon bara lyckats knäppa översta knappar, låtit de andra förbli oknäppta och dragit på sig en stor tröja för att täcka det hela.

Detta hade hon glömt, och därför hade blodtillförseln stannat upp och det var därför hon hade fått så fruktansvärt ont. Så så snart hon hade knäppt upp knappen gick smärtan över.

kort sagt: mer stretch!

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar