måndag 2 augusti 2010

KOM TILL FREDSGATAN!

kära vänner!

kom till Fredsgatan i kväll. min fantastiska lillebror ställer ut på klubben med de utsökta alster han har kreerat under de gångna veckorna.



Igår var jag som sagt på gröna lund och jag åkte den där satans Insane. asså jag har inte varit så rädd sen jag av misstag åt kanten på en bränd rostmacka i mars 1991 och trodde att jag skulle få cancer.

oj ojoj. när jag hade blivit fastspänd i sätet började jag prata mer än jag någonsin pratat i hela mitt liv. och snabbbt som satan. jag lät som woody allen på speed (jag pratade engelska för de jag var där med är inte från sverige) enligt min medpassagerare.

asså det var helt sjukt, jag kunde inte sluta prata, mestadels om att mina fötter hade blivit oroväckande varma. "my feet are really hot. i mean REALLY hot. its a totally new sensation. I wish you could feel my feet, their so hot..." så höll jag på tills bergochdalbanan sattes i rörelse. då checkade min hjärna ut och checkade in igen 75 sekunder senare när åkturen var över. de 75 sekunderna har mitt undermedvetna förträngt in i det djupaste hörnet av mitt sinne tillsammans med åren i tyska skolan och när jag av misstag använde ordet "omslida" (omslag + framsida) när jag skulle beskriva en bok för en kund på akademibokhandeln. det är helt blankt.

När min hjärna checkade in igen så blev mina öronsnibbar helt varma och kliade. det var en konstig upllevelse.

nej ni, nu ska jag göra mig fin inför kvällen. vi ses där klockan 21.

Rut

1 kommentar: