tisdag 17 augusti 2010

en fotnot

Kära läsare jag är rädd att Rut förlorat förståndet. Eller att en yttre livsform har tagit över hennes ovala kropp.
Hon uppför sig nämligen en grad crazier than usual.
Alldeles nyss ställde hon sig upp körde en två minuters dance party, bytte tvärt och tog upp två träningsredskap. Med dessa gjorde hon tre ynkliga försök till en workout, sen svor hon. På två sekunder satte hon sig på sin stol igen och ringde ett viktigt samtal. När hon ringer samtal av denna vikt har hon en förmåga att använda av sig av liknelser som hon aldrig yttrat förut. Plus att hon skrikpratar

"JA DET ÄR FINT SOM SNUS"
"KLART MAN MÅSTE FLYTTA TILL VILLA NÄR MAN VÄNTAR SITT ANDRA BARN"

Så låter det, efter samtalen ställer hon sig upp och boxar i luften, hon försöker klippa mig med en roundhousekick to the face. Jag smiter in och gömmer mig på toaletten.

Jag har svårt att röra på fötterna när jag dansar, gastar Rut medan hon luftjuckar.

Välkommna till Bagarmossen.
-H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar