onsdag 26 maj 2010

överför bilder

här nedan följer tre viktiga kunngörelser:



1.Imorgon är det vernissage för August, Moley och Harrys utställlning SKOGEN på Folkbaren. Kom dit!


2.nu har bärbara internet till min stationära dator bajsat på sig igen. god damn it. jag måste nog köpa ett air port kort till den för att undvika bukfetma som stressen den nuvarande "tekniska" lösningen för med sig.



3.idag guidade jag ett gäng tufffa 17-åringar från uddevalla. inne i gustaf IIIs audiensrum började jag berätta om alexander den store och när han löste den gordiska knuten. När jag hade sagt "gordiska knuten" så var det en av klassens alfahanar som ba: "vaddå kurdiska knuten?" alla bara asgarvade, och jag hade svårt att få skeppet på rätt köl igen. ("skeppet" i det här fallet är en metafor för visningen).

Nu ska jag sparka min stationära dator i skrevet.

Rut

1 kommentar:

  1. haha, jag skrattade högt av fanfaren! Underbara Söndagsbarn! JAG ÄLSKAR ER!

    /the fäen

    SvaraRadera