lördag 4 september 2010

socialt slipad


jag

igår var jag och kanske 15 andra (alltså allt som allt) på trädgården, vilket passade mig utmärkt eftersom ena pingisbordet var ledigt.

Sist jag spelade pingis var hösten 2007 på Harrys och mitt pre-release party på morfar ginko, då var det nära att jag åkte på stryk eftersom dett rådde vissa meningsskiljaktigheter mellan mig och en okänd förmåga angående reglerna reglerna. anywhoo...

så igår när jag skulle spela så tänkte jag gå in med en mer lättsam approach. jag stod ensam på min sida av bordet och på motsatt sida stod två killar jag precis hälsat på som kanske kanske inte var kompisar med Oskar (min nya kompis).

Precis innan jag servade ropade jag: den som förlorar måste ligga med mig!
det som hände då var att den ena killen lade ner sitt rack och gick där ifrån utan att se sig om, och den andra spände blicken i mig och skakade mycket allvarligt på huvudet som för att säga: "bespara mig dina osmakligheter, jag är här för att spela pingis. "
jag ropade då tillbaks: "asså det spelar ingen roll för jag vill ändå inte ligga med dig."

Vi spelade en kvart under tystnad och gick sen skilda vägar för att, med största sannorlikhet, aldrig träffas igen.

nej ni, nu ska jag baks scones och sitta på balkongen och begrunda mina synder.

/Rut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar